سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمایی های مفید برای تربیت فرزندان | نکات کاربردی تربیتی + جزئ

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد راهنمایی های مفید برای تربیت فرزندان | نکات کاربردی تربیتی + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

بـه دنبال راهنمایی برای تربیت فرزندان تان میگردید؟ مـا امروز چند نکته مفید و کاربردی برای تربیت فرزندان را جمع آوری کرده ایم. مـا مثال هایی از سرتاسر جهان را گرد هم جمع کرده ایم زیرا کـه: اگر صاحب فرزند هستید 100 در 100 می دانید کـه تربیت آن ها کار سختی اسـت خصوصا در عصری کـه مـا در آن زندگی میکنیم. بعضی وقت ها کـه فکر می‌کنیم همه ی چیز روال اسـت شاهد رفتارهایی عجیب از طرف فرزندان مان هستیم.

مثلاً فرزند 4 و 6 ساله‌ی شـما بـه کمک یک دیگر همه ی‌ی ظرف‌های غذا، قابلمه‌ و ماهیتابه را از کابینت‌های آشپزخانه بیرون ریخته‌اند و همه ی‌ی انها را پر از آب کرده‌اند و حتی بعضی از آن ها را روی زمین واژگون کردند. چرایی و چگونگی انجام اینکار مشخص نیست و بهتر اسـت بخود زحمت ندهید چون هیچ‌وقت متوجه آن نخواهید شد. شـما بـه احتمال زیاد برنامه‌ی روتین دقیقی را هرروز در رابطه با فرزندان تان انجام می دهید.

راهنمایی های مفید برای تربیت فرزندان | نکات کاربردی تربیتی

«هر شب ساعت 7:30 آن ها را آماده‌ی خوابیدن میکنید، پیش ازآن شاید آن‌ها را حمام ببرید یا حتی داستانی را برای آن‌ها بخوانید و غذای بسیار سبکی بـه همراه خانواده‌ی خود بخورید و فرزندتان رابا غذای کودکی کـه خودتان تدارک دیده‌اید سیر کنید»، در ادامه‌ی این مقاله، میتوانید برنامه‌های روتین خودرا مورد بررسی قرار دهید و آن ها را بهتر کنید تا برای شـما و فرزندان تان مفیدتر شوند.

راهنمایی های مفید برای تربیت فرزندان | نکات کاربردی تربیتی

از وقت‌گذراندن درکنار کودکان و تلاش برای برقراری دیالوگ با آن‌ها گرفته تا آماده کردن آن‌ها برای خواب و حتی گذراندن زمانی در فضاهای باز همه ی‌ی این ها روش‌هایی اسـت کـه در سرتاسر دنیا در بین والدین متفاوت اسـت ودر برخی مواقع این روش‌ها می تواند تماماً الهام‌بخش باشند و گاهی اوقات بسیار ناخوشایند بنظر برسند.

از همان غذایی که خودتان می‌خورید به فرزندان تان بدهید

طبق معمول کودکان منوی مخصوص بخود و غذا های خاص خودرا دارند. جالب اسـت بدانید کـه در عده ای از کشورها کودکان همان غذایی را می خورند کـه والدینشان صرف می کنند. وقتی مادر کاسه‌ی نودلی را جلوی فرزندش میگذارد او باید مانند بقیه‌ی اعضای خانواده همان غذا را بخورد و دیگر خبری از ناگت مرغ، پنیر پیتزا یا ماکارونی و پنیر نیست. در تعداد زیادی از فرهنگ‌ها در سرتاسر دنیا از جدا کردن منوی غذای بچه‌ها اجتناب می کنند.

راهنمایی های مفید برای تربیت فرزندان | نکات کاربردی تربیتی

مثلاً در کره‌ی جنوبی کودک یاد میگیرد کـه هر آن چیزی را بخورد کـه مادر دریک وعده‌ی غذایی تدارک میبیند و این یعنی کـه انها از سبزیجات مختلف گرفته تا غلات و پروتئین را در هر وعده‌ی غذایی بـه همراه دیگر اعضای خانواده می خورند. همین روش باعث می شود تا بچه‌ها از همان سنین کودکی غذا های سالم و طبیعی را وارد بدنشان کنند و موادمعدنی مورد نیازشان را از همان سنین پایین بـه دست آورند.

استفاده از سرویس بهداشتی را از همان سنین پایین به کودکان تان آموزش دهید

خیلی خوب میشود اگر بچه‌ها از همان سنین کودکی یاد بگیرند کـه خودشان بـه دستشویی بروند آنوقت دیگر نیاز بـه پوشک و عوض کردن و چیزهای دیگر نیست. طبق تحقیقات انجام شده در هند و چین کودکان از همان سنین بسیار پایین مثلاً شش یا هفت ماهگی یاد می گیرند کـه خود بـه دستشویی بروند مثلاً شلوارهای مخصوصی رابه تن انها میکنند کـه شکافی کوچک بر روی آن قرار دارد.

راهنمایی های مفید برای تربیت فرزندان | نکات کاربردی تربیتی

بچه‌ها بدون این‌کـه نیاز باشد شلوارشان را در بیاورند می توانند بـه دستشویی بروند و خود بـه تنهایی ادرار کنند. عده ای از بچه‌ها بدون شلوار و پوشک بـه این طرف و آن طرف می‌دوند و یا آنهایی کـه هنوز نمی توانند راه بروند چهار دست و پا خودرا بر روی زمین می‌کشانند، آن ها ممکن اسـت تصادفا روی زمین دستشویی کنند، اما اشکالی ندارد چون انها در حال یادگیری این هستند کـه بتوانند خودشان را نظارت کنند.