سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قانون مورفی: 10 نسخه از قانون مورفی که روایتگر حقایق کائنات هستن

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد قانون مورفی: 10 نسخه از قانون مورفی که روایتگر حقایق کائنات هستند+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.قانون مورفی و نسخه‌های مختلف آن باید برای کسانی که شیفته‌ی ابعاد ماوراء الطبیعه‌ی کائنات هستند جالب توجه باشد. قانون مورفی نامی است که بر روی این مَثَل یا حکایت رایج گذاشته شده است که می‌گوید، «هر خطای ممکن رخ خواهد داد!»

تفسیرهای صورت گرفته از این مثل در اسنادی یافت شده است که به اوایل قرن 19ام بر می‌گردد. این جمله وقتی شهرت و محبوبیت پیدا کرد که ادوارد مورفی، مهندسی که روی یک پروژه‌ای پایگاه نیروی هوایی ادواردز کار می‌کرد، متوجه خطای یکی از تکنسین‌های زیردست خود شد و به او گفت: «اگر به هر طریق خطایی بکند، او متوجه خواهد شد». دکتر جان پائول استاپ، که در این پروژه سهیم بود، یادداشتی درباره‌ی عمومیت خطاها نوشت و قانونی را درست کرد به نام «قانون مورفی». بعدها، در همایشی، وقتی گزارشگران از او پرسیدند چگونه از تصادم‌ها پیشگیری می‌کرده‌اند، او اشاره کرد که از قانون مورفی طبیعت می‌کرده‌اند، که به آن‌ها کمک می‌کرده است از اشتباهاتی که عموما آدم‌ها مرتکب می‌شوند دور بمانند. صحبت درباره‌ی قانون مورفی خیلی زود بر سر زبان‌ها پیچید و این عبارت خلق شد.

قانون اصلی و اولیه‌ی مورفی نسخه‌های مشابه بسیاری دارد که ماهیتی مشابه دارند. در این مقاله شما را با 10 مورد از معروفترین نسخه‌های قانون مورفی اصلی آشنا می‌کنیم:

1. قانون مورفی اصلی

قانون مورفی

«هر خطای ممکنی رخ خواهد داد».

این اصل همان «قانون مورفی» مرسوم است، که به ماهیت جهانی و جامع بی‌عرضگی اشاره دارد که به پیامدهای بد منتج می‌شود. به جای آن که بدبینانه به این مثل معروف نگاه کنید، آن را نوعی هشدار و پند به حساب آورید: از کنترل کیفیت غافل نشوید و به سطح متوسط بودن اکتفا نکنید، چون یک لغزش کوچک کافی است تا فاجعه‌ای به وقوع بپیوندد.

مطلب مرتبط: قانون کائنات: 12 قانون معنوی دنیا برای کسب موفقیت و ثروت

2. قانون چیزهای گم شده

قانون مورفی

«هیچ وقت چیزی را که گم کرده‌ای پیدا نخواهی کرد تا زمانی که یکی جایگزین آن کرده باشی»

مطابق این نسخه و روایت از قانون مورفی آن چیز گم شده چه یک گزارش باشد، یک دسته کلید، یا یک ژاکت تا زمانی که جایگزینی برای آن نیافته باشید پیدا نخواهد شد!

3. قانون ارزش

قانون مورفی

« آسیب دیدن هر چیزی با ارزش آن نسبت مستقیم دارد»

آیا تا به حال دقت کرده‌اید اکثرا این چیزهای ارزشمند هستند که به طرز جبران ناپذیری آسیب می‌بییند، اما چیزهایی که برای‌تان مهم نیستند تا ابد دوام می‌آورند؟ پس مواظب چیزهایی که خیلی برای‌تان ارزشمندند باشید، چون احتمال از بین رفتن‌شان زیاد است.

4. قانون آینده